Kişinin yasevimliığı toplum içre değeri olan , kudret, idare ve öteki davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tümüdür.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değanlayışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanılamamı örgülabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin ammaçlarına uygun ) değanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakılırsa;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değanlayıştirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim ammaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler derunin ayrımsızdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değanlayışebilir, ancak sürecin doğası değanlayışmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birgani filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime üstüne temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değanlayışikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim, ölümlü derunin dirim boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere uygun olabileceği kabil istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, yetişek merkezleri kabil mekânlarda verilen yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek bulunmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir çekim ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise kendi kendine gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir dizge olarak ele alındığında ise yetişek sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol içre meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, mezuniyet, test meyveları kabil istenilen davranış değanlayışiklikleridir.